Δώστε προσοχή στα τρακαρισμένα και το κλεμμένα

Δείτε πριν από όλα τον αριθμό πλαισίου. Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει και δεν είναι λιμαρισμένος (!) και βέβαια ότι συμφωνεί με τον αριθμό στην πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας (όχι φωτοαντίγραφο!). Αν αγοράζετε μεταχειρισμένο από κατάστημα μοτοσικλετών, τότε έχετε μια πολύ μεγαλύτερη εξασφάλιση ότι τα χαρτιά του είναι εντάξει. Βεβαιωθείτε επίσης ότι υπάρχει η πινακίδα. Πολλοί τη βγάζουν για να μην τους πιάνουν οι κάμερες και μετά τη χάνουν στη μετακόμιση ή τους την τρώει ο παπαγάλος τους, αμελούν να την αντικαταστήσουν ή βάζουν μια φτιαχτή που είναι παράνομη και η αστυνομία δεν τη δέχεται.

Δείτε στο λαιμό (εκεί είναι συνήθως) τον αριθμό πλαισίου. Πρέπει να υπάρχει, να είναι καθαρός και να συμφωνεί με τον αριθμό στην άδεια κυκλοφορίας.

Προσοχή στα τρακαρισμένα

Είναι η μεγαλύτερη παγίδα. Αν μια μοτοσικλέτα έχει πέσει απλά, δεν πειράζει και πολύ. Όλοι πέφτουμε κάποια στιγμή, το θέμα είναι να επισκευάσουμε μετά τη μοτοσικλέτα σωστά. Τα προβλήματα ξεκινούν αν η μοτοσικλέτα τρακάρει και δεν επισκευαστεί σωστά, είτε γιατί δεν επισκευάζεται πια, είτε επειδή απαιτούνται πολλά λεφτά. Πολλοί ασυνείδητοι ιδιοκτήτες λοιπόν αποφασίζουν να τις μπαλώσουν και να τους βάλουν ένα πωλητήριο. Από τα παρακάτω θα βεβαιωθείτε ότι δεν είστε το επόμενο κορόιδο!

  • Το τιμόνι πρέπει να είναι ίσιο,
  • Τα αντίβαρα να μην είναι λιμαρισμένα στα άκρα τους
  • Οι μανέτες να μην είναι στραβές
  • Τα μαρσπιέ να είναι ίσια, να έχουν το χρώμα τους και η βίδα από κάτω τους να μην λείπει
  • Οι λεβιέδες φρένου και ταχυτήτων να είναι ίσιοι
  • Να υπάρχουν καθρέφτες που δεν θα έχουν σημάδια στην πίσω τους πλευρά.
  • Η εξάτμιση να είναι καθαρή χωρίς επιμήκη σημάδια
  • Μια πτώση μπορεί να προδοθεί κι από ένα χτυπημένο top case, τη σχάρα και τα φλας
  • Τα πλαστικά μπορεί να έχουν σημάδια. Αν τα σημάδια είναι ρηχά και ακανόνιστα τότε η μοτοσικλέτα έπεσε από το σταντ – μικρό το κακό. Τα βαθύτερα σημάδια που τρέχουν παράλληλα σχεδόν με τη μοτοσικλέτα είναι πτώση με σύρσιμο.
  • Ξαναβαμμένα πλαστικά σε funny χρώματα μαρτυρούν εκτός από κακογουστιά και επισκευή από πτώση
  • Ρουλεμάν τιμονιού. Πατήστε τη μανέτα του φρένου και πιέστε το τιμόνι με δύναμη προς τα κάτω. Αν ο λαιμός έχει φθαρμένα ρουλεμάν θα χτυπήσουν μεταξύ τους και θα το καταλάβετε. Αν η μοτοσικλέτα έχει κεντρικό σταντ, βάλτε το φίλο σας να πιέζει το πίσω μέρος για να πατάει ο τροχός κάτω. Εσείς πιάστε και με τα δύο χέρια το κάτω μέρος των καλαμιών και κουνήστε τα εμπρός πίσω. Αν ο λαιμός έχει τζόγο θα το καταλάβετε.

Όλα αυτά θα σας δώσουν μια εικόνα για τη «ζωή» της μοτοσικλέτας και τη χρήση της. Οι παρακάτω έλεγχοι όμως είναι αποφασιστικοί για την επιλογή σας.

  • Στοπ τιμονιού στο πλαίσιο και στην πλάκα. Δείτε σε τι κατάσταση. Πρέπει να σκύψετε να τα βρείτε στο κάτω μέρος του λαιμού του τιμονιού. Μια σύγκρουση αφήνει σημάδια κρούσης στα στοπ του τιμονιού πάνω στο πλαίσιο. Μερικές φορές είναι στραβά και στη χειρότερη περίπτωση είναι σπασμένα! Μια ατρακάριστη μοτοσικλέτα έχει τα στοπ της κανονικά και συχνά δεν έχει χαθεί και η βαφή από πάνω τους.

Το stop του τιμονιού είναι η καλύτερη ένδειξη για το αν η μοτοσικλέτα έχει τρακάρει. Είναι ένα δοντάκι στο πλαίσιο (κύκλος) πάνω στο οποίο τερματίζουν δύο παρόμοια δοντάκια που έχει η κάτω πλάκα, όταν στρίβετε το τιμόνι τέρμα δεξιά ή τέρμα αριστερά. Ενα σημάδι μπορεί να έχει αναπτυχθεί στην επιφάνειά του (εκεί ακουμπά το μπροστινό όταν κλειδώνετε το τιμόνι) αλλά δεν πρέπει να είναι στραβό, παραμορφωμένο ή σπασμένο.

Pin It