Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Τέσσερις κορυφαίες επιλογές για αγορά

Θέλετε την ποιότητα κύλισης του Golf,  τιμόνι ακριβείας της Alfa,  τη μοναδική σχεδίαση του Astra ή τον premium αέρα του A3;



Το VW Golf έχει κορυφαία ποιότητα κύλισης, χαμηλή κατανάλωση και άριστη εργονομία. 

Η μοναδική οπτική διαφοροποίηση της μικρότερης έκδοσης του Golt σε σχέση με τα «αδελφά» TSI, έχει να κάνει με την απουσία κόκκινου χρώματος στο I του ανάλογου λογότυπου. Το καλό είναι πως στην πράξη ο κινητήρας ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις του αμαξώματος των 1.233 κιλών, ενώ παράλληλα -στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε- προσφέρει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση στην κατηγορία των μικρομεσαίων.
Το εσωτερικό του Golf 1.2 ΤSI μπορεί να μην αποτελεί αντικείμενο σπουδαίας σχεδιαστικής μελέτης, είναι όμως καλαίσθητο αισθητικά και κυρίως υπερποιοτικό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι και εκείνα με τη σειρά τους πολύ καλής ποιότητας και εμφανίζουν κορυφαία συναρμογή. Βέβαια, το τιμόνι με τη λεπτή στεφάνη ή το εντελώς βασικό ηχοσύστημα διαφέρουν από την πολύ καλή εικόνα των ακριβότερων εκδόσεων. Εργονομικά λάθη δεν υπάρχουν, ενώ κάθισμα οδηγού και τιμόνι ρυθμίζονται παντοιοτρόπως.
 
•             H άνεση αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό της έκδοσης αυτής, με την ανάρτηση να είναι κατάλληλα ρυθμισμένη ώστε να απορροφά με τον καλύτερο τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση, η ποιότητα κύλισης κτυπάει κορυφή και τα ταξίδια είναι μια ευχάριστη εμπειρία. Ο κινητήρας των 1.2 λτ. παρουσιάζει σχετικά γραμμική λειτουργία, αλλά το φόρτε του είναι η ελαστικότητα στις μεσαίες στροφές. Ψηλά δείχνει να του λείπει η δύναμη και πολύ χαμηλά εμφανίζει μια υστέρηση, στοιχεία που τονίζονται και από την αραιή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου.
 
•             Ο χώρος αποσκευών με τα 350 λίτρα δεν είναι ο μεγαλύτερος, έχει όμως κανονικό σχήμα και άνοιγμα.
 
•             Το μοντέλο με τον κινητήρα των 1.2 λτ. και την υπερτροφοδότηση αποδίδει 118 ίππους στις 5.020 στρ./λεπτό, και 179 Nm ροπής στις 3.480 στρ./λεπτό. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10.4 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 190 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι τα 5.7 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 134 γρ./χλμ.
 
 
Η Alfa Romeo Giulietta είναι «κούκλα», έχει τιμόνι που «ξυρίζει» και σύστημα που μεταμορφώνει εντελώς τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Στον τομέα της εξωτερικής εμφάνισης ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα είναι αναμφίβολα η Giulietta της Alfa Romeo. Στο εμπρόσθιο τμήμα διακρίνεται ο κλασικός θυρεός της Alfa Romeo, ο οποίος έχει αποκτήσει εδώ μια σχεδόν τρισδιάστατη εμφάνιση, ώστε να προσδώσει ακόμη περισσότερο κύρος. Ο προφυλακτήρας ενσωματώνεται απόλυτα στο υπόλοιπο αμάξωμα και διαθέτει στο κάτω τμήμα του δυναμικές εισαγωγές, ενώ τα φωτιστικά, από την πλευρά τους, έχουν οβάλ σχήμα και περιλαμβάνουν όμορφα κάθετα φώτα ημέρας.

Εσωτερικά, το πρώτο πράγμα που προσέχουν οι πιο μυημένοι είναι ότι η σχεδίαση αυτή δε θυμίζει σε τίποτε αντίστοιχο τμήμα άλλου υπάρχοντος μοντέλου της Alfa. Δε λείπουν πάντως και κάποιες αναφορές στο παρελθόν και ειδικά στην πρώτη γενιά της Giulietta, όπως είναι το χαρακτηριστικό οριζόντιο μεταλλικό φιλέτο, που χωρίζει σε τρία τμήματα το ταμπλό και ουσιαστικά καταργεί την έννοια της κεντρικής κονσόλας.
 
•             Στο δρόμο, το αυτοκίνητο έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, πολύ καλό πάτημα, αλλά και καλή άνεση. Σύμμαχο του οδηγού αποτελεί και το γρήγορο τιμόνι με τις μόλις 2.2 στροφές. Σημειώστε, τέλος, ότι και σε αυτή την Alfa το «παρόν» δίνει το σύστημα δυναμικής κατάστασης Alfa D.N.A., με τρεις επιλογές για τον οδηγό (Normal, Dynamic, All Weather). Ο κινητήρας έχει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ενώ η απόδοση της δύναμης έρχεται γραμμικά και χωρίς ξεσπάσματα
 
•             Με εκμεταλλεύσιμο σχήμα αλλά υψηλό κατώφλι, ο χώρος αποσκευών έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 350 λίτρων.
 
•             Το μοντέλο με τον κινητήρα των 1.4 λτ. και την υπερτροφοδότηση αποδίδει 120 ίππους στις 5.000 στρ./λεπτό, και 206 Nm ροπής στις 1.750 στρ./λεπτό. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10.1 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 195 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι τα 6.4 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 149 γρ./χλμ.

Το Opel Astra είναι σταθερό ακόμα και υπό πίεση, έχει ποιοτικό εσωτερικό και πολύ ενδιαφέρουσα σχεδίαση.

Το Astra που εξετάζουμε, που δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, διακρίνεται για το σφηνοειδές του σχήμα, το πίσω τμήμα της οροφής, που θυμίζει κουπέ αυτοκίνητο, αλλά και για τις αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματός του. Περνώντας στο εσωτερικό του, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αισθητική της καμπίνας με εμφανείς επιρροές από το Insignia. Θετικές εντυπώσεις αφήνουν ο κομψός και πλήρης σε ενδείξεις πίνακας οργάνων, η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και φυσικά η προσοχή στην ποιότητα, με ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από ένα λεπτό σε πάχος μαλακό υλικό.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, γεγονός που ενισχύεται και από τις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος, με ενισχυμένη πλευρική στήριξη και πιστοποίηση ομάδας ορθοπεδικών. Στον τομέα των εσωτερικών χώρων, 4 άτομα θα μετακινηθούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις.
 
•             Στο δρόμο, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, το αμάξωμα δεν εμφανίζει περιττές κινήσεις, αποπνέοντας ασφάλεια και αναδίδοντας μια ιδιαίτερα συμπαγή αίσθηση. Στις στροφές, ακόμα και υπό πίεση, το Astra εμφανίζει υψηλή πρόσφυση με περιορισμένη υποστροφή και υψηλή ακρίβεια στο μπροστινό σύστημα. Παράλληλα, ακόμα και σε απότομες αλλαγές πορείας, το πίσω μέρος δείχνει καλά βιδωμένο στην άσφαλτο.
 
•             Η χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών βρίσκεται στο μέσο όρο με 370 λίτρα.
 
•             Το μοντέλο με τον κινητήρα των 1.4 λτ. και την υπερτροφοδότηση αποδίδει 120 ίππους στις 4.200 στρ./λεπτό, και 200 Nm ροπής στις 1.850 στρ./λεπτό. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11.0 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 192 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι τα 5.9 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 139 γρ./χλμ.
 
 
 
 
Το Audi A3 είναι premium, με μεγάλους χώρους και αποπνέει ασφάλεια.

Με το φρεσκάρισμα που είχε δεχτεί λίγο καιρό πριν, το μικρομεσαίο Α3 της Audi δέχτηκε κάποιες πινελιές ανανέωσης τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό τμήμα του μοντέλου. Όσον αφορά την έκδοση του A3 Sportback, 1.2 TFSI δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με τις ισχυρότερες εκδόσεις του, όπου η «σοβαρή» σχεδίαση ενισχύει την premium εικόνα, μαζί φυσικά με την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Παράλληλα, ο οδηγός θα βρει εύκολα την αντίστοιχη θέση και δε θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την εργονομία, αφού όλα τα χειριστήρια είναι σωστά τακτοποιημένα, ενώ στην καμπίνα 4 ενήλικοι επιβάτες δε θα νιώσουν στριμωγμένοι.
 
•             Στο δρόμο, ο φιλικός χαρακτήρας και το αίσθημα της ασφάλειας που αποπνέει το A3 αποτελούν ορισμένα από τα κυρίαρχα γνωρίσματά του. Ωστόσο, η οδική συμπεριφορά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ, αφού το τιμόνι με την καλή αμεσότητα είναι σχετικά ελαφρύ και δεν έλειπαν κλίσεις από το αμάξωμα σε «σφιχτές» στροφές. Αυτό που γίνεται αισθητό είναι το μέτριο τράβηγμα του 1.2 λτ. κινητήρα, κυρίως κάτω από τις 2.000 στρ./λεπτό, ενώ από εκεί και μέχρι τις 5.000 στρ./λεπτό επιταχύνει γρήγορα, σε ρυθμούς κινητήρα 1.600!
 
•             Ο όγκος του πορτ-παγκάζ των 370 λτ. βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
 
•             Το μοντέλο με τον κινητήρα των 1.2 λτ. και την υπερτροφοδότηση αποδίδει 120 δυναμομετρημένους ίππους στις 4.970 στρ./λεπτό και 202 Nm ροπής στις 2.910 στρ./λεπτό. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12.0 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 192 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι τα 5.5 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 127 γρ./χλμ.

Pin It